Wie?

InterFIM bestaat sinds 2005 en is opgericht door Ralph Kleij. Ralph heeft ruim 30 jaar ervaring als (leidinggevende) marketeer, product manager, communicatie specialist en verkoper (adviseur in banktermen) bij voornamelijk banken en verzekeraars. Op zijn lijst met werkgevers en klanten staan grote namen als ABN Amro, Rabobank, AEGON, Achmea, Allianz, Ohra, Centraal Beheer, Van Lanschot, Reaal, SNS, Florius, Regiobank, a.s.r. en Delta Lloyd. Maar, ook ‘kleinere’ merken als Van Bruggen Adviesgroep, Salland Zorg, Eno, Freo, Multi Service, Friesland bank en Schretlen & Co hebben een prominente plek op zijn ervaringslijst.

Sinds 2019 is Ralph ook werkzaam als docent/trainer bij ICM en geeft er opleidingen (voor werkend Nederland) op het gebied van projectmanagement, marketing, sales en communicatie. ICM is onlangs verkozen tot beste opleider van Nederland.

“Ik weet wat er speelt bij de doelgroep, door in direct contact met de doelgroep te staan. Door mijn jarenlange ervaring heb ik een goed ontwikkeld Fingerspitzengefühl voor trends en hypes. Dat Gefühl wordt uiteraard ook gevoed door fact based marktonderzoek. Ik weet wanneer het tijd is om nieuwe producten, diensten en concepten te introduceren, maar ik ben ook onafhankelijk genoeg om mijn opdrachtgevers te vertellen dat hun ideeën (nog) niet haalbaar zijn. Geld uitgeven kan iedereen, ik blijf altijd een scherp oog houden voor mogelijkheden om kosten te besparen. Mijn specialiteiten liggen op het gebied van lokale marktbewerking, positionering en strategieontwikkeling.”

Persoonlijke kenmerken:

  • Resultaatgericht
  • Pragmatisch
  • Down to earth aanpak
  • Onafhankelijk
  • Flexibel
  • Doorzetter
  • Enthousiast
  • Creatief

Interesse? Neem dan contact op via deze website.